Lionsclubs in de zone rondom Waalwijk/Tilburg hebben van 19 juli tot en met 28 juli een internationaal jeugdkamp georganiseerd voor jongeren tussen 17-21 jaar. De jongeren verbleven in een accommodatie aan de rand van de Lions-zone in Dongen. De opening was op zondag 19 juli en gebeurde door Lions District-gouverneur Ruud de Groot. Er waren 28 jongeren met 24 verschillende nationaliteiten. Het 10-daagse programma is samengesteld door de 9 verschillende Lionsclubs in de zone en werd uitgevoerd door een 8-tal Nederlandse studentenvrijwilligers, de zogenaamde jeugdstaf. Deze jeugdstaf staat onder toezicht van een seniorenstaf, waarvan de samenstelling gevormd wordt door vertegenwoordigers van de 9 clubs.

Het belangrijkste doel is jongeren van verschillende culturen bijeen te brengen in dezelfde (Engels) taal en zodoende meer begrip voor elkaar en elkaars culturen te krijgen. Ervaring leert dat de deelnemers vaak nog lang na afloop van het kamp met elkaar contact houden.

Op vrijdag 24 juli waren de jongeren te gast van Lionsclub Drunen-Langstraat in het vestingstadje Heusden Vesting. Namens deze club namen Lionslid Ad Kraamer en zoon Ted Kraamer hier met de jongeren een videoclip/lipdub op,  gebaseerd op het liedje ‘Happy’  van Pharrell Williams.

De ontvangst was in het Gouverneurshuis, waar de prima verzorgde lunch werd gebruikt en ook opnames werden gemaakt. Het liedje werd op de fraaiste plekken in Heusden Vesting maar liefst 10 keer opgenomen veelal voor een enthousiast meeklappend publiek. Het werd een geslaagde dag in Heusden. De videoclip is inmiddels gereed en voor u te zien op YOU TUBE onder: Happy Heusden: (https://www.youtube.com/watch?v=Vg4eE2J8Pbo)

29-07-2015 © tekst Dim Jansen, foto’s Ad van Kessel